Bärtz

Nu har jag kramat om nästan alla mina älsklingar. Fattas bara Änglis och Sabina.
Nu ska jag iallafall snart möta upp Sara, Maja, My och Miranda så ska vi gå och drick lite öl och catcha up... Ååååh vad jag har saknat dom

Home sweet home

Borta bra men hemma bäst. Jag har haft en fantastisk resa. Men det är så jäääävla skönt att vara hemma. Nu håller jag långsamt på att packa upp. Går verkligen inte fort hahaha. Menmen. Håller typ på och städar samtidigt. Nu ska jag iallafall ut med Sillewille en liten sväng innan jag åker till stallet ett litet tag. Vet att Persson och Maja är där. Och antagligen Carlsson. Resten får jag träffa imorgon och på fredag. :) Sedan imorgon ska jag fika med Cissi, Molly, Sofia, Ebba och Jossan. Jäääättemysigt. Men nu måste jag dra på mig något vettigare än mina pyjamasbyxor. Puuuss på er. Jag ska skriva feta inlägg om resan såsmåningom.
Puuuss

Sista natten

Idag har det varit shopping. Har varit pa en sjuuuukt stor marknad, for att sedan ga och titta lite i tva stora gallerior (dar jag inte kopte ett skit) for att sedan hamna i sma grander dar jag hittade massa sma trams, for att till sist gora den sista shoppingen pa MBK.. Sa nu ar jag nojd. Kvallen har jag tillbringat med att ta en lang dusch (cred till varma duschar med stark strale) och sedan packa allt. Javlarns vad bra jag ar pa att packa. Allt fick plats helt perfekt. Hade tillochmed kunnat shoppa lite mer :) Menmen. Nu ar det snart sangdags, sista natten i Thailand. Och sedan utcheckning klockan tolv. Dock gar inte mitt flyg foran klockan 20.00. Blir antingen lite strosande till i Bangkok eller sa aker jag helt enkelt och hanger pa flygplatsen. Blir nog nastan det sistnamnda.

Snart ses vi alsklingar. Puuuss

Saknar

Jag saknar:
Mamma, pappa, mina systrar, Silja, Pantera, Sara, Emma, Sabina, My, Emelie, Persson, Carlsson, Maja, Beis, Miranda, Rebecca, Johanna, Cissi, Sofia, Josefine, Ebba, Molly, Lavina, Nareina, Ajax, min sang, bacon, kaffe, surdegsbrod, att jobba, denniskorv, isterband, potatis, lax, mitt rum, ga i hogklackat, sminka mig, kora bil, bada badkar, arlas mjolk, ha klocka...

bajs

Assa helt superrandom. Men shit i fittan vad snygg stil Kenza har fatt..

Koh Samet + Bangkok

Hej sotisar. Blir ett litet inlagg anda. Idag akte jag fran Koh Samet till Bangkok. Kom hit och var fett skillad med att ha koll pa Sky Train. Tog mig till Lub.D, ett stalle jag fatt tips pa av Fredrik och aven av min lilla Thailandsbok. Det var ju dags att bli av med dorm-room oskulden. Sagt och gjort sa har jag flyttat in i ett "Ladies-dorm" dar jag bor med tva muslimer. Jag tog en dusch och sedan begav jag mig till MBK for lite shopping. For det forsta. Shiiiit vad jag ar dalig pa att pruta. Jag hatar det. Jag har liksom ont i magen efter shoppingen for att jag typ har varit orolig over prutningen hahaha. Men jag pallar typ inte bry mig. Kan pruta lite men sen pallar jag fan inte. Kopte iallafall tio par rayban hehehehe, och en klocka. Betalade sakert for mycket men ville verkligen ha den. Imorgon ska jag bara dit och kopa en sarong och sen pallar jag fan inte mer. Da ska jag ga och shoppa i riktiga affarer. Sedan ska jag aven byta dorm. Till ett mixed. Jahopp.

Jaha vad mer.. Joo! Sjukaste. Eller forst en rolig historia hahahaha. Assa jag fick fetaste dissen igar pa Koh Samet. Jag gick runt och letade restaurant och markte en kille som ocksa gick ensam och letade. Inget mer med det, jag satter mig ner och bestaller. Sedan ser jag att han satter sig pa restauranten bredvid. Sa jag sitter och laddar och tar till sist mod till mig och gar fram till honom och fragar om inte vi ska sallskapa (man markte direkt att alla bord runt om lyssnade). Han pratade lite knackig engelsa och ba I dont understand. Jag forklarar igen, varpa han sager, No its ok.
Jahooopp. Bara att glida tillbaka till mitt bord och ata i min ensamhet hahaha. Assa herregud. Sa fetdissad. Han var typ bog, men ar det inte alltid trevligt med sallskap?
Iaf, till det sjuka. Nar jag sitter och ater ser jag fem killar ga forbi. Och det sjuka ar att tre av dom festade vi ganska mycket med i borjan pa Koh Tao (nar jag och Rebecca var dar). Men jag sitter med mat i munnen och ba: skitsamma. Sedan nar jag ar pavag hem sa gar jag forbi deras restaurant och gar fram till deras bord. Och dom ba: Men guuuud vad sjukt. Sa jag slog mig ner och bjod in mig sjalv till deras krokande. Sa vi gick och kopte krok. Gick till deras hotell. Jag introducerade ring on fire, en succe saklart. Och sa sop vi dar, spelade och sjong for William som fyllde ar. Han fick btw en skiiitfiin present fran mig ^^ Sedan ut och dansa och sasmaningom fylleata och sedan tack och godnatt. Upp imorse och hit och har ar jag.

Aja, nu pallar jag inte skriva mer. Langtar hem som tusan nu faktiskt. Tva natter kvar.. Puss pa er

Soon home

Hej alsklingar. Nu har jag lamnat alla mina alsklingar och ensam begett mig ivag den sista veckan. Forst blev det en natt i Phuket. Och sedan lang resa till Bangkok och darifran en liten bit till Koh Samet, och har ska jag vara i typ tre natter innan jag kor sista tva natterna i Bangkok for shopping och sa innan hemresan.

Orkar inte beratta om sista tiden nu sa det far ni nar jag kommer hem :)

Ska kannas skont att komma hem iallafall. Kanner mig supernojd med langden pa resan :)

Gili

Jag och mina nio grappar har nu åkt till Gili. Efter en sista utekväll i kuta där den ena familjen fick träffa den andra lämnade vi blondinerna och vince och åkte hit. Asså finaste stället hittills! Sjjuuuuukt fint. Paradis. Får inte heller vara bilar eller moppar här utan bara cykel och hästochvagn. Små ponnysar. Och mitt hästhjärta brister ofta. Men måste säga att många är fina i hull och päls, men jobbar långa stekheta dagar. Och då är det små ponnysar.. Och igår var det en som blev piskad jättemycket :( usch.

Idag har vi legat på stranden. Jag är neger igen efter att bleknat på kuta. Imorgon är det två veckor tills jag åker hem... Delade känslor.

Bali

Hej sweethearts. Liten update då. Igår blev vi hämtade halv nio vid hotellet för att åka två timmar till ett raftingställe. Alltså skulle vi sitta i en liten gummibåt och paddla nerför en kanal. Huuuur kul som helst. Vi satt tjejerna i en och killarna i en. Det var verkligen asroligt. Hetsade sönder när killarna försökte köra förbi. Man stannade ungefär halvvägs också och badade i ett vattenfall. Sedan forsatte vi (allt va på typ två timmar) och när
Vi kom fram så fick vi lunch. Sedan hemåt igen. Därefter gick vi i affärer igen. Köpte två skitsnygga klänningar och en skitsnygg kjol. Därefter hem, chilla, duscha och sedan middag. Sedan förfest innan vi gick ut. Dansade massa cp-dans och sedan hem och drack öl, åt popcorn och kollade på ted innan vi däckade i soffan.

Idag gick jag, camilla och freddan till stranden. Det var sjuuuukt varmt. Man fick liksom springa ner till vattnet för att inte bränna sönder fötterna. Sedan när vi inte pallade mer la vi oss vid poolen där vi hade assoft med lite bärs och vindruvor. (Jag dricker för mycket öl... Ölmage helloooo). Sedan ikväll har jag bara köpt en aaaaaassnygg klocka. Ska köpa en till eller två imorgon. Och sedan ätit middag och bara degat framför film. Imorgon checkar vi ut från vårt underbara hotell och åker förmodligen till andra sidan bali för att hänga på en svart strand och se en vulkan. Snart kommer också mina små grappar. Dom jag mötte upp på koh chang och sedan den tionde åker blondinerna till australien och vince åker hem till Californien. Natta har redan åkt så nu måste vi ta vara på våra sista dagar. Puuuuss sålänge.

Tempel

Idag har vi varit turistiga! Efter hotellfrukosten gick vi och hyrde en van och sedan åkte vi två timmar till det största templet i hela Indonesien. Efter lite mat så fixade vi en guide och sedan gick vi runt i det vackra templet. Superfint. Kände mig verkligen som eb turist. Dessutom fick man inte visa axlar och ben så jag hade på mig Fredriks t-shirt och alla hade en sarong lindad runt benen hahaha. Skitfula. Sedan åkte vi hem. Gick och åt mexicansk middag och nu sitter vi hemma och dricker öl och kollar på twilight. Imorgon ska vi på rafting!! När man åker en liten båt och paddlar nedför en ström fors.. Kommer bli asfett. Puuuuss älsklingar.

Dyssebarnens ordbok

Vi ska åka till tempel idag och Fredrik läser från en hemsida att man inte får gå in i templena om man har mens.
Jag: "Men hur ska dom veta det liksom, säga "can i put a finger in your pussy"? hahaha".
Fredrik: Nej dom harhundar som är tränade för att känn lukten.
Fredrica: Vaaa?

Följt av asgarv hahahaha. Klart dom inte har. Nu låter det skittråkigt. Men det var askul för Freddan lät så himla blåst.

Instagram

Nu får ni kolla instagram för jag har spammat med bilder :)
Ellenkack heter jag där :)

Bali

Hej vänner och bekanta :) vi har det för bra i vår lyxlägenhet och lever livet. Do. Senaste dagarna har vi bara gått i affärer på dagarna, så idag var det dags för utflykt. Blev väckt av en wet willy i mitt öra av en Freddan. Så jag ensam vaken gjorde scrambled eggs till alla och så åt vi familjefrukost. Sedan ner till restauranten där vi åt en andra frukost haha. (Gratis är gott) och sedan gick vi till vattenparken. Asså det var så himla roligt. Den första vi åkte i stod man lutad mot en litet sluttande vägg och sedan räknade en röst ner från tre och så försvann golvet och man trillade typ rätt ner i ettrör och åkte sedan upp i en sväng och sedan ner igen hahaha. Asså alla skrek typ som brudar. Så där hängde vi några timmar och åkte massa roligt innan vi gick hem. Väl hemm en långdusch och sedan powernap. Nu är några och köper grekisk mat som vi ska smarra på och sedan vankas det lite partaj.

Vad har vi annars gjort? Shoppt. Har köpt en aaaassnygg jacka, finns en bild på instagram men den gör den inte rättvisa. Sedan några toppar och mina favoritmpdeölspumps i svart :) som jag även har i rosa ni vet. Häromdagen gick vi ut också. Dock var det sjukt mycket indoneser på klubben så var inte superkul. Så förfesten och efterfesten var roligast. Som alltid. Dagen efter var jag dock ääääckligt jävla bakis.

Nejmen hoppas ni har det bra. Snart ses vi lovers <3

Går inte att ladda upp fler bilder med blogg appen :(