j

Tjolahoppsan. :) I fredags var det ju stall, red först Lavina i markarbetesgruppen. Gick skitbra, och sedan var det ju dags för hoppning. Ny grupper, :( Men hursom så gick det faktiskt jättebra. Lavina var skitfin och ovanligt lugn haha. Sedan tog jag och Maja sällis till västra. Jag åkte hem och fixade mig och sedan möttes vi upp igen för att först åka till slussen och möta Jakob för att sedan åka till Danne, Norris och Bambi på lite förkrök. Därefter åkte jag och Jakob till Emma, Maria och Sara som var på Snaps för några öl och sedan hem och slagga.. Hela lördagen låg vi och bakisdegade. Eller jag kollade film och Jakob spelade wow hahaha. Vi var bjudna på lite födelsedagsförande men vi var så sega så vi kom inte dit. Söndagen blev det också myssegt. Vi låg inne och kollade serie och sen åkte jag hem. Nu ska jag kolla idol och sedan kanske sova :) /KÄCK

fd

Heeeej. Jag lever. Jobbet: Rullar på, Alex börjar i november :D Ridningen: Lavina är helt galen just nu. Tävling om två helger. Vänner: Alltid världens bästa. Pojkvän: Myspys. Lägenheten: Trivs fetbra. Bloggen: Hinner aldrig/pallar aldrig.. Ciao /KÄCK

bajs

Hej bitches. I fredags var det hoppning på mitt cp. Fyfaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad hon var jobbig. Stark så in i helvetet och typ helt okontrollerbar haha. Har sån sjuk träningsvärk just nu. Men kul var det ju ändå för hon är bäst. Sedan åkte jag hem, på natten kom Jakob så man fick lite sovsällis hoho. Sedan var det lördag. Jag och Fanny storhandlade på Ica Maxi, åkte sedan och shoppade lite nödvändigheter på IKEA och sedan skjutsade vi pappa och Ylva till ett bröllop. Sedan hem och börja laga lite tacos såsmåningom och så kom Jakob tillbaka. Så vi tre käkade tacos och hade det bra. Sedan fixade jag mig och jag och Jakob åkte hem till Emma och Maria där det var inflyttningsfest. Mycket trevligt med massa beerpong. Sedan åkte vi hem och idag har jag först varit en snabbis i stallet, sedan hem och fixade för jag hade födelsedagsmiddag för familj och släkt. Första gången man bjuder på mat . Mycket mysigt och fick fina presenter:) Nu blir det nog en film, kommer nog somna för är så sjukt trött.. Puss på er /KÄCK

Lavina, jävla idiothäst

Haha ja så känner jag. Hoppade Lavina idag, första ridningen på två veckor. Herreguuuuuud vad hon var tokig. Framridningen gick bra, då var hon fin. Lite stark men iallafall fin. Sedan var det ut på banan och då gick tåget. Herregud vad jag fick jobba. Fattar inte hur jag orkar med henne. Kommer ha lagom träningsvärk på söndag. Annars då? Har börjat på jobbet igen ju. Blandade känslor. Men det är en annan historia. Imorgon blir det stormatshandling, lite ikea, skjutsa pappa och Ylva och sedan på kvällen inflyttningsfest. Kommer bli en toppendag. Dessutom så fyller jag ju år. Eller ja det blir ju idag. Så grattis mig på 22årsdagen :) /KÄCK

USA

Hej sötnosar. Tänkte berätta lite om USA resan. Efter en sjukt lång flygresa där vi missade vårt anslutningsflyg i NY på grund utav att bagaget segade landade vi äntligen på LAX. Vince dök upp i sin feta BMW för att skjutsa oss hem till hans lägenhet som han delar med två kompisar och en av kompisarnas flickvän. Trötta av resan somnade vi sött i Vince säng (som vi fick bo i hela resan) och dagen därpå börjades med lite sallad till frukost för att sedan tappa kontrollen på Victoria Secret. Efter många trosor senare åkte vi och hämtade upp hyrbilen som vi skulle ha till Grand Canyon och Vegas (eftersom Vince BMW hade så stora navkapslar så det inte var bra att långköra med den haha). Därefter åkte vi ner till Huntington Beach (där han bodde) och åt middag och sedan gick ner på den berömda piren och mös.
Sedan hem och sussa för att klockan fem börja resan mot Grand Canyon. Åtta timmar senare var vi framme. Och herregud vad fantastiskt det var. Helt sjukt fint. Vi åkte till olika utsiktsplatser, klättrade upp på självmordsklippor och tog fantastiska foton. Efter en solnedgång som slutet på en underbar dag åkte vi till vårt hotell och alla tog sig en välbehövd dusch innan vi tjejer somnade sida vid sida i den ena dubbelsängen.
Nästa morgon var det dags att styra bilen mot Vegas. Klockan sex åkte vi och klockan åtta öppnades första burken med 8,0 margarita.... Herregud. Väl framme i vårt fina hotellrum på 31 våningen fixade vi oss inför poolparty. Sminkade sig och satte på smycken. Kändes lagom skumt att göra det inför ett poolparty. Vi fick även sällskap av två tjejkompsar till Vince som tog mer än lång tid på sig att fixa sig. Dom körde på klackar (som typ alla andra) men det skippade vi och satsade på converse och flipflop. Sedan kom vi dit. Det var asfett och askul. Steve Angello spelade (vilket inte jag brydde mig så mycket om) och vi krökade en massa. Klockan fem begav vi oss tillbaka till hotellrummet. Alldeles för fulla och tog ett bad i bubbelbadet för att sedan powernapa i två timmar. Två timmar som övergick i tolv. Klockan fem på morgonen vaknade vi dagen efter och hade missat utgången hahaha. Så jävla fail. Men inte var det tid att hänga läpp över det. Det var bara att komma över baksmällan och fixa sig igen för nästa poolparty. Nu klev det in sex supersnygga brudar och två biffiga killar in på hotellrummet som skulle fixa sig. Typiskt Amerikanskt, hälften hade sillisar, alla använde spray-tan och där gick vi, tre 21 åringar och kände oss unga och fula hahaha. Menmen, sedan var det poolparty igen. Kul som fan igen. För att sedan på eftermiddagen ta oss hem och sova två timmar, vilket denna gången funkade och sedan på kvällen var det utgång. Men, redan på hotellrummet mådde jag dåligt och i taxin blev det olidligt. Jag fick nästan springa till toan direkt vi hoppade ur taxin och med spyan i munnen hann jag precis in på toaletten innan jag spydde. Sedan fanns det typ inget stopp. Drack vatten och allt kom upp. När vi tillslut kom in på klubben fick jag gå och spy två gånger vilket gjorde att jag bestämde mig för att åka hem, och eftersom Camilla var helt död ville hon med och då hängde Freddan på. Så blev en tidig kväll pga. matfögiftning. Men dagsfyllan var ju verkligen tillräckligt. Sista dagen spenderade vi till att shoppa loss på en sjukt stor Forever 21 och sedan var det dags att åka tillbaka till Californien.
Sjukt trötta var vi alla när vi kom hem och somnade direkt. Och skönt var det för dagen efter tog vi tjejer bilen och åkte till Universal studios. Var skithäftigt och vi hade en toppendag som avslutades med lite outlet shopping på väg hem.
Dagen efter var det planer på Disney Land, men eftersom Vince var segast i världen kom vi iväg alldeles för sent för att det skulle vara värt pengarna så blev lite turistning i LA. Började på den berömda Venice Beach med lite solglasögonshopping, till Yoghurtland (nya favoriten), sedan ett observatorium och sedan avslutade vi dagen med en supermysig middag med fontäner i bakgrunden. Ännu en toppendag.
Dagen efter gick vi upp i hyfsad tid för att ta Camaron till Magic Mountain. Ett stort nöjesfält med sjuka bergochdalbanor. Dock var det sjukt varmt ute i öknen så vi trodde vi skulle dö ibland. Men sjukt kul dag iallafall. Jag som är så feg för attraktioner skrek som en liten flicka hela tiden haha. Men vi hade sjukt kul och avslutade även denna dag med shopping på outleten.
Dagen efter var första dagen på stranden. Svennarna brände sönder större delen av kroppen medan fröken käck blev lite lätt röd i ansiktet och sedan brun som en pepparkaka ;) När vi kommit hem duschade vi och sedan lagade Vince middag åt oss och hans svenska kompis Alexandra som var över. Trevlig tjej. Vi mötte sedan upp några kompisar till Vince och gick ut och tog en "liten" öl på en pub/klubb. Inte så övertaggade men trevligt att komma ut lite iallafall. Dock stängde alla ställen redan halv två så då åkte vi hem och däckade. :)
Dagen efter det åkte vi fem till ett vattenland där vi mötte upp två av Vinces kompisar vi även mött i Vegas. Vi var lite besvikna då det var skitdåligt system på vattenlandet och vi hade höga förväntningar efter att varit på ett grymt vattenland på Bali. Men ännu en trevlig dag. Påväg hemåt såg Vince att det var en match på en baseball stadio och eftersom vi pratat om att vi velat se en åkte vi dit för att försöka flörta oss in sista delen. Och självklart funkade det. En snäll gammal herre lät oss gå in gratis, och det var såååå fett. Fick skitbra platser och fick se en baseball match. Nöjda som fan åkte vi hem, tog en efterätt på älskade Yogurtland och sedan hem och somna till en film.
Sedan sista heldagen åkte vi till Melrose Ave och shoppade :) Var där hela dan och sedan tog vi oss in till Hollywood för att kolla på stjärnorna på gatan. Köpte sjukt mycket kepsar (haha) och sedan släppte Alexandra av Vince så vi fick en sista middag tillsammans, som än en gång avslutades med Yogurtland en sista gång. Sedan hem och sova sista natten tillsammans. Sista dagen hann vi med lite mer än en timma vid poolen och sedan var det upp och duscha och sedan fick vi skjuts till flygplatsen. Underbar resa men sjukt skönt att vara hemma och få lite struktur på vardagen. Jobbade första dagen idag och hade saknat det som fan :) Nu ska jag och min lilla karl snart sova. Puss på er.. (Min favoritbild från resan. Galna Molly som älskade Fredrica som hatade Molly hahaha)
/KÄCK

Hemfärd

Helloooo. Nu sitter vi på flygplatsen I Minneapolis och väntar på fly get som tar oss till Amsterdam och därefter visage mot Stockholm :) haft en toppenresa och jag skaaaa bli bättre på att blogga. Btw så är det tusen iPads över hela flygplatsen haha. Sjukt modernt. Puuuuss