Bali!

Hej sötnosar. Blir ett kort inlägg för jag pallar inte skriva. Idag åkte vi från Lombok till Bali. 20 minuters flygresa som tog oss till Bali och sedan taxi till en resturant där jag och blondinerna åt medan Vince, Susu och Fredrik gick på lägenhetsjakt eftersom vi alla ville bo i samma lägenhet. Sagt och gjort. I extas kommer dom tillbaka och snackar om en asfet lägenhet. Vi äter och betalar och går sedan genom ösregn till ett lyxhotell typ haha. Först får vi fördrink medn vi fixar med pass och incheckning och sedan tar vi oss upp till rummet (dom bar självklart väskorna). Och vilket jävla rum!!!! Tre sovrum, alla med varsit badrum, vårat har två duschar i en och samma. Kök med kylskåp och spis och allt. Tv. Vi har även tv över sängen. Fet balkong. Tre pooler som tillhör hotellet. Frukostbuffe inkluderat. Huuur fett som helst. Så fredrik och vince bor i ena rummet med enkelsängar. Sedan bar vi in dom två andra enkelsängarna från andra rummet till rummet med dubbelsängen så där sover vi fem tjejer i en nu skiiitstor säng. Så jäääävla feett. Ska typ filma någon dag. Nu är alla nyduschade och ska dricka lite bärs i lägenheten och käka pizza. Har det som vanligt äckligt bra. Puuuuss

Pics snodda av Susu

Jobbigt liv jag lever just nu..

Bali

Heeeej sotnosar.
Nu ar vi pa Bali. Jag och Fredrik akte den 24e fran Koh Tao med nattbat. Huuuur smala madrasser som helst, men jag lag pa kanten sa det gick jattebra. Darefter blev vi korda till ett stalle dar vi fick vanta pa en minibuss. Den tog oss till ett frukost stalle, och sedan fortsatte resan mot Phuket. Vi hade huuur lite benutrymme som helst, och lokade sonder, men det gick bra andra. Framme i Phuket tog vi taxi till ganska nara flygplatsen dar vi checkade in i en asnajs bungalow med ac, varmdusch och ett litet kok. Sa forst en efterlangtad dusch och sedan gick vi till en affar och kote mjolk och frosties och chokladflingor som vi lag och svullade pa. Efter powernap och lite tvtittande gick vi och kakade och sedan hem och chillade innan somn.

Dagen efter upp tidigt och aka till flygplatsen. Val vid incheckningen fragar mannen i disken hur lange jag ska vara i Indonesien. Inte vet jag svarar jag och han berattar att jag maste ha en tillbaka biljett. Sa det var bara att springa till en dator och kopa en biljett tillbaka till Thailand. Men lika bra var val det sa det ar klart. Darefter flyg till Kuala Lumpur dar vi mellanlandade och sedan flyg till Bali. Dar hetsade vi som fan, kopte visum och stressade sonder for att kunna hinna med flyget som gick till Lombok dar blondinerna och Vince och Susu befann sig. Sagt och gjort sa hann vi med flyget. 20 minuter flyg for hur lite som helst. Sedan taxi fran flygplatsen, vi visste vart dom bodde sa vi akte dit och checkade in och gick sedan ut och letade efter dom. Hittade dom pa en liten restaurant och det blev ett kart aterseende. (Vill bara saga att det var sjuuukt skont att Fredrik akte med, saaa segt att resa mellan stallena ensam..)

Sa vi chillade galet, at lite middag och sedan kakor och sa. Dagen efter var det dags for att gora det som var planerat, lara oss att surfa. Eftersom surfkursen var fett dyr, och Susu som vi hanger med kan surfa sa fick hon agera surflarare. Sa efter att vi hyrt moppar och brador, (som man satte fast pa moppen i en slags grej) sa akte vi en timma till en stran. Shit vad klurigt det var. Jag kom upp nagra fa ganger. Alla blev asbranda (inte jag saklart hahahahahhah) och sedan akte vi hem igen och tog det chill. Samma sak dagen efter men da gick det battre.

Annars da, vi planerar att aka till Kuta, Bali och surfa mera och festa lite, eftersom Lombok ar sjuuukt lugnt (jatteskont dock, behovde verkligen rehab) och mota upp dom andra killarna samsmaningom. Hoppas ni har det bra. Alskar nagra av er. Puuuss

Vince, Natta, Jag, Freddan, Susu, Camilla och Fredrik.. Gangstahs

Koh Tao again

Hej fina vanner. Assa nu har jag ju inte alltid wifi och freddans padda pa rummet sa har inte bloggat sa bra nu. Men iallafall, resan till Koh Tao... Eftersom vi ar tio stycken lyxade vi till det igen och tog en mini-van mot Koh Tao. Tio timmars resa.. Sedan kommer vi till piren och ska boka batbiljett. (Klockan sex pa morgonen) Och da var det fullt pa baten. Sa efter massa tolkning med varan chauffor aker vi till en annan pir. Men dar finns det inte heller biljetter. Da kommer det fram att vi hade biljetter pa det forsta stallet. Sa vi aker tillbaka och hetsar pa biljetter. Och efter vantan sa far vi aka med pa den ooooverfulla baten. Assa seeeegaste resan nagonsin. Massa spydde. Det skvatte upp vatten hela tiden och alla var genomblota. Fredrik la upp en bild som beskrev det gaaanska bra.

Men Koh Tao igen da. Assa fan vad jag alskar Koh Tao. Det enda vi har gjort ar att festat och legat pa stranden. Vi ar fan inte bra pa att ordna utflykter.. Imorgon eller i overmorgon aker jag och Fredrik till Phuket och den 25e aker vi till Bali och moter upp dysseblondinbarnen. Jag saknar dom litegranna ;)

Hoppas ni har det bra. Sahar bra hade vi det idag. Strandhang med en chang i borjan mot solnedgangen. Man kan inte klaga assa. Typ varje dag sitter jag pa stranden med min chang och kan typ inte fatta huuur bra jag har det. Ackligt bra..

Puuuuss pa er..

Bangkok

hej gullisar.
Först vill jag bara säga att min fina vän och exkollega Cissi och hennes karl har fått en dotter :') lilla Molly.
Annars då. Igår var sista natten på Koh Chang. Fest. Igen. Asbra förkrök såklart. Sedan inåt mot partajjet där det var dans och supande. Jag blev aslack på en kille som typ jagade en hund med att sparka mot den, så går fram och knuffar han i bröstet och typ skriker vafan håller du på med. Sen kom anton och jag fick lugna ner mig.. Ganska tidig hemgång och trippelsked mellan felix och calle ;)

idag hoppade vi in i en mini-van och åkte ca åtta timmar till Bangkok. Här ska vi vara en natt för att hämta felix pass och imorgon åker vi till koh tao :) sweeeet. Puss på er.

\KÄCK

Koh Chang

Hej bröder. Vi är fortfarande på Koh Chang. Festar för mycket. Jag har varit ute alla kvällar förutom en sen jag kom hit. Äter goda middagar och sedan kör vi spel. Ring on fire är ju som sagt favoriten och sedan introducerade jag den leken som liknar beerpong som vi körde på våran hejdåmiddag. DOm älskade den. Asså dom här grabbarna skulle passa vårat gäng asbra haha. Vi som har velat hitta några likadana :p

igår då! Jag red på en elefant! Jag, felix, mackan, mackan, greger och carl var iväg på elefant trekking. Det var ju ascoolt för att man har ridit på en elefant. Men man tyckte ju synd om elefanterna. När vår gick för långsamt satt han och liksom rev den bakom öronen med en pinne med en krok på :( så den började tillochmed blöda lite. :((( sedan efter att vi gått runt i djungeln ett tag gick vi till en flod typ där vi fick bada med elefanterna. Det var ascoolt. För då fick man sitta direkt på elefanten och den typ böjde sig ner i vattnet så man höll på och ramla av. Min och felix elefant var lite trött (och för det slog han den ashårt en gång) men Mackornas elefan var heeelt galen så dom höll på och ramla av och vi satt och typ dog på elefanten hahahaha. Asså jag höll seriöst på att kissa på mig. Efter det var det hemfärd och såsmåningom middag och krök.

Imorgon åker vi till bangkok för att hämta ett nytt pass till felix (hans blev stulet :o ) och sedan efter en natt där blir det koh tao igen. :) säga hejdå till sebbe och ha det allmänt gött.

Btw så har typ mitt flygbolag gått i konkurs.... Men det hjälper lakey mig att lösa.
Egentligen måste jag lägga upp bilder också men eftersom jag bara kunde lägga upp en i taget pallade jag inte.

Hoppas ni har det bra.

Puuuss

Koh Chang

Heegen vänner och bekanta :) på koh Chang är det typ poolhäng, mat och supa som gäller haha. Varje dag går vi och äter vid typ sex, liten omställning från att ha ätit vid nio och senare en längre tid. Sedan hem och så börjar det. Hr introducerat ring on fire som är en succe varje kväll. Killarna krökar typ i omgångar haha men jag hänger på varje kväll. Och jag och blondinerna som sa att vi skulle ta det lungt nu. Hr kommit hem astidigt tre kvällar i rad. Och var suuuuuupermega full i förrigår så igår sa jag och anton att vi minsann skulle hem vid tidigast fem.

San, som äger stället vi bor på körde oss alla till först ett ställe, lite öl där, sedan ett annat där det var mera öl och buckets. Och sedan dit man festar. Hde askul och dansade jättemycket, träffade en random tjej som skulle rida på en svag tjejs axlar men som hon inte pallade, så jag lyfte upp henne och vi vandrade omkring (hon fortfarande på mina axlar) och sedan sambuca shot (pissäckligt). Sedan skildes vi åt och jag hittade dom som var kvar av oss och vi dansade till massa asskön musik. (Önskade some nights och han spelade sämsta remixen :((((() sedan skulle vi gå hem. Aa gå. Typ tjugo minuter. Men det går fort när man har roligt. Alla var asrädda för det är hur mörkt som helst med djungel på båda sidor. Och ni känner mig. Körde typ fem Ellen-skrik vid olika tillfällen och alla sket typ På sig hahaha. Såsmåningom var vi hemma och då var det nakenbad i poolen för hela slanten. Jag anton, alex och mackan viD kanten. Sedan skulle vi sova, jag med anton och mackan och då är det väääääääärleens största spindel i deras badrum. Då fick ju kvinnan stiga fram för att döda haha. Dom var så rädda. Bra kväll Iallafall. Idag är det inte toppenväder så alla chillar typ. Ska nog gå och boka elefant-tur snart. rida på och bada med elefanter. Underbart. Pusspuuuuuss

Im alive

Heeeeej. Jag lever faktiskt. Lever javligt bra. Akte fran Patong den 8onde eftersom brudarna drog till Malaysia och inte jag :) Akte till Ko Chang dar en bekant hemifran var :) Okej om min resa da. Fanns tyvarr inga biljetter sa jag kunde aka pa samma buss som Victor och CO sa jag fick ta en senare. Akte halv sju fran Phuket. Efter nagra timmar ar det stopp pa ett stalle dar vi skulle ata och jag borjar snacka med en spanjor som jag at med och sa. Och tur som fan var det. Jag gar och fragar kvinnan som jobbar pa bussen om vart toan ar och hon pekar bortat forbi dar vi at. Sedan nar jag kommer tillbaka ser spanjoren fett chockad ut och smaskrattar lite och sager: "Dom borjade kora bussen sa jag var tvungen att stanna dom. Assa fattar ni. Dom hade tankt aka utan mig, med all min packning i bussen (hade dock planbok med pass men andaaaa). Helt sjukt. Kommer pa bussen igen och sover fett bra och vaknar sedan av att en thailandare pratar och nagon petar pa mig. Vaknar upp och far typ kasta mig av bussen och da star spanjoren dar igen och ba: "Du skulle till Bangkok va? Dom tankte borja kora men jag tankte att du skulle hit sa jag fick stoppa dom igen." Och dar star han med min vaska och ba: Din va? Assa fattar ni??? Fattar ni vilken jaaaavla tur att jag hade honom. Vilken kille, assa annars fattar jag inte hur det skulle ha gatt.

Aja framme i Bangkok tolv timmar senare och dar bokade jag biljett till Koh Chang. Ytterligare en tur fast nu med minibuss i ca 5 timmar. Darefter byte av minibuss, kommer till ett stalle dar jag far hoppa av och kopa en annan biljett till Koh Chang. Sedan aka taxi i typ en halvtimma for att komma till piren. Och darifran bat typ en halvtimma och sedan taxi en halvtimma haha. Men vart det. Val framme pa hotellet ser jag massa grabbar och ba: Ni reser med Calle va? Dom ba aa sa jag hade kommit ratt. Sa har ar jag nu, nio asskona grabbar och lilla jag. Fanns inget rum sa jag trangde mig pa i Felix och Calles rum dar vi sover pa en dubbelsang fast at andra hallet.

Har har det varit upp tidigt och legat vid poolen (asjobbigt att ga i havet haha for det ar jattestenigt), tidiga middagar och sedan krok. Har det asbra. Drar antagligen till Koh Tao igen med dom efter detta.

Puuuuuss pa er.

Festfestfest

Hej partypeople. Vad har hänt sedan pingpong showen då? Jo bara massa supande. Igår köpte vi biljetter till en klubb för 250 svenska kronor och då hade man två timmar på sig att supa sönder. Om vi gjorde. Sedan vidare och dricka tequila igen. Usch. Sedan gick vi typ till grabbarna grus, white room och slutade kvällen med att bada. En sak kan jag ju dock säga. Att hålla ihop fyra brudar är fan inte lätt haha. Menmen. Idag har boysen från tyresö följt efter oss igen så vi ska kanske äta middag med dom och sedan blir det supande igen.. Men jag lovar vi att vi går till stranden också på dagarna.

I övermorgon åker blondinerna till Malaysia så då åker jag antagligen till Khao Lak och träffar en gammal paralellklasskompis från gymnasiet och sedan antagligen vidare tillbaka till Koh Tao för att möta upp några sollentuna grabbar. Sedan i slutet av januari har jag bestämt mig för att åka till Bali och möta upp brudarna för surfläger. Kommer nog bli lagom fett :)

Pingpongshow

Hejsan sötisar. I förrigår lämnade vi phi phi och åkte till Patong Beach i Phuket. Dag ett kollade vi på bio i en iskall biograf och åt donken (så jäääävla gott) och gick runt i affärer. Igår var det en stranddag. Efter första ölen träffade vi några grabbar som vi hängde med och fyra öl senare vinglade vi hem vid femtiden för en party-nap. Sömn och dusch och sedan mötte vi upp australienarna igen för middag. Därefter gick vi på ping-pong show. Vad är det undrar ni. Jo en (i vårt fall 35+) thailändare som helt enkelt gick och stoppade in olika saker i fittan för att sedan gå upp på scenen och ploppa ut saken. Vad stoppade hon in då undrar ni. Jo men en liten sköldpadda, några fiskar, två små ormar (ni kan fatta min reaktion då, jag svimmade nästan) och, wait for it, en fågel. Asså jag trodde jag skulle spy. En liten jävla undulat utan stjärtfjädrar. Herregud. Efter några pingisbollar också var det slut och vi gick. Mådde så jävla illa. Vi gick iallafall vidare ut sen. Efter ett litet tag gick Natta och jag med australienarna upp på en bar där man fick 3 tequila för 100 bath (25kr) och körde tre omgångar var. Alltsånio var. Herregud. Vi körde bodyshots och hade det jävligt gött. Sedan lite biljard (aa man är asbra efter nio shots) och sedan grabbarna grus för dans och sedan hemgång. Bra kväll helt enkelt. Idag är det en asfet fest och för 1000 bath (250kr för dom efterblivna) har man två timmar på sig att dricka huuuuuur mycket som helst. Kommer nog inte spåra..

Puss på er

Thaiboxning

Heeeej. Asså igår var så jävla coolt. Vi började med att möta upp Victor, Tomas och alla dom och gick sedan och åt middag. Därefter gick vi till ett ställe där man får köra thaiboxning, och om man ställer upp får man en bucket. Innan vi kom hit när natta berättade det blev ju jag aaastaggad. Älskar ju sånt. Så där sitter vi och kollar och jag var lite otaggad på det eftersom det bara var thailändare som körde. Så vi satt och kollade och sedan skulle Galle, en av gänget upp och köra. Sedan går en tjej upp i ringen och domaren börjar leta i publiken efter en motståndare och Anton typ rycker upp min arm och alla börjar skrika och peka på mig. Och som den icke bangaren man är ställde jag upp. På med thaishorts och sedan vänta på min tur. Asså mitt adrenalin var gaaaaaaanska högt haha. Sedan var det dags. På med handskar och huvudskydd och sedan började det. Asså jag var ju ute efter att döda Och när hon matade några hårda slag blev jag typ galen haha. Vi slogs som fan och sedan var rond ett över. Lite vattenpaus och efter lite vila var det dags för rond två och då ägde jag sönder.. Hon stod typ bortvänd hela tiden och fick bara slag och sparkar och sedan typ avbröt domaren och då gav hon upp och domaren lyfte upp mig arm. Asså tror ni jag var glad eller hahahaha, hoppade runt i ringen och alla bara skrek och applåderade. Jag ska lätt prova kickboxning i Sverige. Fyfan vad kuuul det var. Ska få upp en film senare :) sedan fortsatte alla kröka och kvällen slutade bra :)

Idag åkte tomas, anton, victor, max, candyman, galle, och madde till Koh Lanta och imorgon åker vi till Phuket. Idag har vi varit uppe på en Viewpoint och kollat solnedgången. Var typ världens jobbigaste väg upp och det var en dålig solnedgång med underbar utsikt. Ikväll blire middag och kanske lite titt på thaiboxning. Blir nog lugnt men man vet aldrig. Puuuuss