hata turkar

Jag är riktigt jävla irriterad just nu. Lite på mig själv. Men också på en jävla fitt turk.
Innan Fia släppte mig vid Gullmars så frågade hon om jag aldrig tar taxi hem på natten. Vilket jag aldrig gör. Iallafall så kommer bussen som tar mig till Centralen. Jag hoppar på bussen som går till Sundbyberg torg. Men vid Fridhemsplan får jag en snilleblixt (som egentligen inte är det). Jag tänker "Aha jag kollar när 515 går härifrån så kommer jag nästan ända hem så jag slipper gå från Sumpan". Snabbt som attan kollar jag sl och den visar 03.51 (klockan är 03,41) från Fridhemsplan. (Jag kollar inte ens när jag ska vara framme) utan rusar istället av. Väl av kommer jag på det. 515 går inte från FridhemsPLAN. Det går ju från OdenPLAN. Där står jag och väntar på en buss som ska ta mig till ett ställe för att sedan få byta igen och detta ska ta en timma. Blir skitsur på mig själv och ser att nästa buss går om en halvtimma (till sumpan). Så då bestämmer jag mig. Jag ska skämma bort mig med en taxi. Tjänar ju faktistk pengar nu, även fast min hjärna är inställd på "snål-studiebidrags-student". Gå fram till en taxi och han kör mig hem. Blir 201 kronor. Jag tar upp kortet och han drar det. Funkar inte. Drar igen. Funkar inte. Han provar massa gånger men det funkar såklart inte. (En viktig detalj. Medans han försöker dra kortet går taxametern så det har nu blivit 210 kronor). Så snål som taxichaffisar är skjutsar han mig till bankomaten för att ta ut pengar (här har jag tanken inställd på springnota men vågar inte). Tar ut 200 och går tillbaka till bilen. Sätter mig i den för att visa att han ska köra mig tillbaka och ger han pengarna, varav han säger 210 och visar kvittot. Men nej säger jag. Dom pengarna drgos minsann medan du fixade med kortet. Då börjar han skylla på mig att det banne mig är mitt fel att kortet inte funkade. Och då säger jag men det funkade ju förfan i bankomaten. Och jag tänker fan inte betala tio kronor. Då typ lackar han och ba: Jag tänker inte köra dig tillbaka. Och då säger jag. Men jag vill inte åka med dig, fitt taxi, och hoppar ut. Och får alltså ändå gå från Sumpan. Fattar ni hur surt det känns? Betala 200 kronor och ändå inte tjäna något på det. Jag är så jävla irriterad. På den där jävla fitt turken som körde. Asså jag hatar verkligen turkar. Kalla mig rasist eller vafan ni nu vill men seriöst ALLA är dumma i huvudet.
Jag är så jävla irriterad.

/KÄCK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0