Friday Saturday Sunday

Fredag: Efter jobb på dagen så var det såsmåningom dags för stall. Först en liten kärleksmiddag sen skötsel av häst, följt av hopptittande och kaffedrickande innan det var dags för GP-gruppen att visa vart skåpet ska stå. Just nu är ju vi en väldigt speciell grupp haha. Två hästar behöver draghjälp haha. Men iallafall, hon va asfin på framridningen och hoppningen gick också bra. Allt förutom studs. Det är inte riktigt vår grej :P Men annars var hon fin. Kom hem typ tolv? Haha, älska hästar.
Lördag: Ner till stallet igen för att stallvärda. Gick bra. Barnen är så duktiga. Satt och kaffade (omg vilket bra ord) med Sara i cafeterian lite. Sedan kom Emelie och vi åkte hem till mig där det bjöds på middag och sedan fixade vi oss och förade lite. Maja och Hanna joinade oss och sedan åkte vi till en lokalfest som Sara Jonasson hade för att fira att hon fyllt 17 år. Vi hade väldigt trevligt. Drack typ ingenting eftersom jag skulle upp dagen efter och rida och köra bil. Fick sällskap ända till duvbo av Danne och Anton. Kebabpåse hahaha.
Söndag: Var i stallet vid nio och smörjde stövlar innan jag tog in Lavina och pysslade med henne. Sedan kom min lilla duktiga hästskötare (hehe) Emelie. Vi fixade grejer och sedan blev det dags att lasta. Lavina verkade lite uppstressad (och tyckte transportskydden var jättekonstiga) men som den matälskaren hon är så åt hon ju och tog det ganska lugnt :) Vi åkte iväg. Kom till Fornboda och lastade av hästarna. Hästskötarna höll dom och vi gick banan. Sedan började vi nästan fixa hästarna direkt. Jag tog mig såsmåningom upp till framridningen/hoppningen. Travade runt på lång tygel för att bara få igång henne. Men efter ett tag började hon bli fin. Sedan framhoppning. Kändes lite segt på lilla i trav gick bättre i galopp. Sedan stannade!!! hon på räcket. Men vi fixade det och gick bra på oxern också. Sedan var det dags. Lite läskigt att gå in i ridhuset och vissa saker var lite läskiga. Men sedan var det bara att köra. Kändes lite hallaballo och jag fick rama in henne som fan, hon sprang dock förbi kombinationen. Men vi kom igen och kom runt. Jag är riktigt nöjd :) Bra dag.
Imorgon blir det jobb och sedan Lakeys skiva med Sara, My, Danne och Anton :)
(Bilder och film från pay&jumpen kommer:))
/KÄCK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0