Koh Phi Phi, 29.12.12 - 03.01.13

Den 29e lämnade vi Koh Phangan. I rättan tid eftersom jag var ganska trött på ön. Jag och Lakey hade ju bokat boende ända till den 6e januari, men jag bestämde mig att hänga på tjejerna istället. Så vi kom till nattbåten vid ca åtta på kvällen. Där man fick en varsin liten madrass med tillhörande hård kudde.
Vi fick sedan sällskap av Tyresö dudesen som fortsatte stalka oss. Det blev nattbåt, buss och sedan båt och sen var vi framme på Phi Phi. Tjejerna hade redan boende så vi tog oss dit. Men när vi kommer dit säger dom att dom inte har ett rum, vilket dock gynnar oss som istället får ett rum precis vid stranden. Superfrächt och viktigast av allt! Riktiga täcken. Vilken lycka. Nu kände vi dock att det var dags att ta det lite lugnt så vi gjorde en liten snorkelutflykt, dåligt väder och inte så jättebra sikt men trevligt ändå. Och sedan hängde vi på stranden. Åt mat och gick sedan runt och kikade lite innan det var dags att sova lite. 
Sedan var det dags för nyår. Vi började med att möta upp Tyresö för en familjemiddag och därefter drog det igång. Besvikna var vi dock på att inte ha fått tag på en lykta att skjuta upp i himlen, så då kan ni förstå glädjen när Natta och Freddan tjugo i tolv kommer springandes med en. Så det var bara att köpa skumpa, och börja skriva på lyktan. Och en liten side story. Vi står i vattnet, lite efter tolv och ska börja tända lyktan då någon skvätter vatten på den. Så vi får stå aslänge och hålla i den för att den ska fylla tillräckligt med varmluft. Samtidigt, bara för att vi var så kattiga så samlas det massa folk som typ står längs strandkanten och kollar på oss heh. Så tillslut bestämmer vi oss för att släppa den. Och vad händer då? Den böjrar sjunka mot vattenytan och alla typ står och hånar och buar, när det oväntat, precis innan den nuddar vattnet stiger igen och alla jublar. Det var ett så underbart moment så ni fattar inte. Fan vad mysigt det var. Sedan var det bara nyårskyss och därefter festade vi vidare. Bästa nyåret hittills. (Här är en film från nyår. Vet inte om den är offentlig men pröva. Kommentera annars :))
 
 
 
 
Sedan var det dagen med stort D. Thaiboxning. Redan när vi var på Koh Phangan berättade Natta om en bar där man får köra Thaibox mot någon och sedan får man en bucket om man gör det. Jag har ju alltid velat slåss men efter middagen med Tyresö, när vi kom dit var jag mer än nervös och kände att jag skulle banga. När det sedan kommer upp en tjej i ringen, och tjejerna och Tyresö sträcker upp min arm, skriker och tjoar att jag ska upp så kan jag ju inte banga. Det var bara att köra. Såsmåningom var det min tur. Efter att jag känt första slaget, hårt som fan, så tänkte jag bara "Oh, its OOOOON". Och köttade som fan. Och vann. Såklart. I andra ronden krossade jag, och då ville hon inte köra tredje ronden. Synd att vi inte får med det på film, men efter att filmenär slut, så håller domaren i våra händer och sträcker upp min och jag typ hoppar omkring och höjer armarna. Hahha. Så jävla kul var det. Mitt adrenalin var laaaaaaaagom högt...
Haha jag är lagom kaxig i andra filmen när jag går och typ tar ut vinsten i förväg.. 
 
Därefter fortsatte vi att kröka. Resten av dagarna vi var där så var det strandhäng, kolla på Thaibox men inte så mycket festande. Nu får ni massa bilder från nyår. En av de två gångerna jag var sminkad haha :)
 
 
Sedan var vi även nyttiga och turstiga och tog oss upp till en view-point. Jag höll typ på att dö men det var jättefint där uppe. Dock sög solnedgången, men vad gör det om hundra år!
 
/KÄCK
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0