(Detta skrev jag i måndags men publicerades inte)

Okej jag missade en dag. Får väl skriva ett extra inlägg idag då... I fredags var det ju stall. Skötte Lavina, sen käkade vi middag. Sabina och hennes son (ja son) Vincent och Alex kom ner och hängde lite. Vincent fick en gosedjurshäst av mig. Charlxona haha. :) Sedan skrittade jag Lavina lite på hennes nya bett, och sen så var det dags för hoppning. Lavina har haft en tandfraktur som hon har opererats för så jag har på senaste tiden ridit henne på hackamore. Vilket har gått väldigt bra. Jag har kunnat bromsa! Kul va :) Dock blir hon lite mer svårstyrd och lite istadig. Menmen, vi får se om jag såsmåningom skulle kunna variera lite kanske. Men om hoppningen då. Vi jobbade med ett hinder på medellinjen. Som hoppades som räcke i trav och galopp, hoppade snett på hindret, jobbade med 10 meters volter från E och B och sedan en oxer på medellinjen. Det mesta gick ganska bra, förutom tio meters volten i höger varv. Jaja. Anyways. Efter stallet var det hem och försöka sova lite. Gick inte så jättebra. Klockan ringde 03.20. Då tänkte jag att jag ska snooza bara tio minuter. Vilket självklart resulterar i att jag somnar och drömmer värsta mardrömmen och blir skittrött när jag ska upp. Bara att hoppa in i bilen och köra till jobbet där jag och Pelli jobbade på. Gick toppen. Sen var det hem och sova lite till, därefter upp och fixa mig innan Murre kom, vi åkte och lämnade bilen hos mamma och sedan tog vi oss till Carlsson som skulle ha sin "halvåttahosmig-middag". Mycket trevligt med alla underbara vänner. Efter spel och shit åkte vi in till stan. Gick på Pure. Där det var typ tre andra människor. Men kul hade vi ändå. Och därefter gick vi till Marquise. Dansade lite och sen gick jag och Murre till Donken. Åt lite och sedan åkte vi hem. Snipp Snapp Slut så var sagan slut. Eller igår gck jag och Jakob på kinarestaurant med mamma och Johanna. Efter det åkte jag och Jakob in till Olearys skanstull där Emma och Jimmy jobbar. Där mötte vi Sara, Maria och några andra brudar och drack lite öl och kollade hockeyn. sedan åkte vi hem till Jakob. Imorse åkte jag hem redan vid halv tio för att jag hade en jävla tvättid. Sedan ska jag ner till stallet och skritta Lavina och sedan börjar jag min första av tre veckors nattjobb :) (Y) En frågaaaa, varför går det inte att kopiera bilder från facebook och klistra in här? Så drygt att behöva ladda upp... Och nuuuuu är det från idag, onsdag. Har börjat jobba natt nu. Skönt som fan. Har även tisdag och onsdag skrittat Lavina lite på hennes nya bett. Myspys. Jajajaa jag ska bli bättre! Puuss /KÄCK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0