The story

Its time. To tell the story. Om hur jag och Jakob träffades (Våra historier går dock isär lite här och där haha) och sedan slutligen blev tillsammans. Allt började en dag i juni. Maja och Sara skulle tidigare än mig flytta ut till Utö, och jag bestämde mig för att hänga med bara för att chilla lite. Det var först på bussen jag såg honom. En så jäääävla snygg kille. Han satt och pratade med en tjej jag kände igen från Utö. Genast började jag undra om denna snygga karl skulle jobba på utö den sommaren. Hursom klev jag på båten där Maja och Sara var. Berättade för dom vilken katt jag sett. Varpå han får smeknamnet "katten" haha. Inget mer med det, ser inte honom något den helgen. Sedan blev det dags för mig att flytta ut. En dag inte så kort efter min utflytt var det dags att inviga bakfickan. Jag lämnar mitt strul på dansgolvet och glad i hatten går jag ner för trappan till "dansbanan" på bakfickan. Vad ser jag då. Sara och Maja står och hänger med katten. Jag går fram och presenterar mig och så står vi och gaggar lite. Här säger då Jakob att jag raggar sönder på honom. Jag säger att det säkert var han men han säger att han inte raggar........... Hursom så blir det inget mer den kvällen. Jag hänger nog lite mer med mitt strul, men dissar honom och hamnar på utkiksplatsen med Sara och nån dude och skumpa haha. Nån eller några kvällar efter bakfickan går vi till Dannekrogen för att dicka lite bärs. Vem sitter då där med några jag känner från Wärdshuset. Jag sätter mig vid bordet och har en jävligt trevlig kväll. Sedan ska han gå hem. Tönt säger jag. Men han ska upp och jobba tidigt. Inget mer där. Sedan en kväll efter igen ska vi till Dannekrogen igeeeen (nej vi var inte där så mycket..........) iallafall så möter vi katten med sällskap påväg därifrån, men med lite övertalning hänger några av dom med tillbaka. Mer öl och sedan ska vi ha "efterfest i brandboden. Katten följer med. Sedan är det sängdags. Sara, min kära vän, säger då att Jakob självklart har en sängplats hos mig. (Han bort typ en halv minut ifrån oss) och här säger Jakob att jag tydligen ska ha sagt att "om du inte ligger i sängen när jag kommer tillbaka från toaletten blir jag riktigt besviken". Hahahahhaha skulle jag ha sagt det. Tror inte det. Men vem vet. Haha :) Hursom så låg han kvar, vi hånglade lite men inget mer. Och sedan efter det så känns det typ som att det var vi. Träffades massor. Vi allihopa hängde massor, lagade massa middagar och spelade volleyboll. Och på den vägen var det. Sedan natten den 22 juli kom frågan fram och vi sa att vi var tillsammans. Men det är en (två) andra historier. Nu är han iallafall min. Katten i jeansskjorta från bussen jag såg en junidag 2013. Jag älskar dig <3
/KÄCK

Kommentarer
Postat av: Miranda Björk fd. Östlund

man blir typ kär när man läser haha :D

2014-01-25 @ 20:18:56
URL: http://mirana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0